Monday, June 28

Destrabalare intr-o parcare

Sa zicem ca abia acum am procesat toate concertele din cadrul Tuborg Green Festului (Sonisphere pentru aia mai pretentiosi) si cred ca pot sa-mi dau cu parerea (foarte pe scurt si laconic) ca un fin critic de muzica ce sunt.

Ziua 1

Erau putini oameni. Nu stiam daca sa ma bucur sau nu. Oricum am stat toate cele 3 zile pe langa tribuna VIP, locuri destul de bune. In prima zi erau si mese acolo. Am fost cam nesimtita ca nu m-am ridicat deloc pentru nimeni da' na... sa zicem ca abia se asternea o anumita atmosfera.
Cei care au deschis festivalul au fost Orphaned Land, niste jidani din Istrael. N-am inteles mare lucru din muzica lor. Solistul seamana foarte bine cu Isus si stie sa danseze din buric. Deloc impresionabil.
Apoi au venit baietii de la Paradise Lost si ne-au incantat oleaca. Nu mi-s simpatici dar s-au auzit bine si ma bucur ca n-au dat-o pe gothic ca altfel ne deprimam toti.
Si-a fost Volbeat. Si-am plans de durere. Unii oameni nu sunt facuti pentru aceasta industrie grea a muzicii. Cum sa te apuci sa le canti unor oameni pletosi si suparati melodii cu influente rockabilly si Johnny Cash? Plus ca solistul nu stia cum/cand sa se dea jos de pe scena.
Manowar nu-mi plac. Prea multi unicorni si dragoni. Insa live suna foarte bine. Solistul are voce si la varsta lui de peste 50 de ani, o duce foarte bine. Am ras mult de parul chitaristului. Cher ar fi fost incantata.
La Accept n-am stat. M-a speriat prea mult media de varsta extrem de ridicata.

Ziua 2

Zeci de mii de oameni. Am stat la coada vreo 15 minute pana sa intru. Dar am prins loc langa gard deci tot raul spre bine.
Cum sa pui Vita de Vie sa cante inaintea celor de la Anthrax? Noroc ca Despot e baiat realist si numai nu-si cerea scuze ca tre' sa cante acolo 45 de minute.
Solistul de la Anthrax cre' ca are 100 de ani si l-a cam lasat vocea. A devenit parca mai mamos cu publicul dar a avut lipici si a cantat bine. Instrumentalul s-a auzit cum trebuia si si-au ales melodiile potrivite. Prima prestatie impecabila.
Dup-aia a venit ofticatul de Dave cu Megadethu' lui si m-a confuzat rau de tot. E bun tipul la chitara dar ca voce are lipsuri mari. Nu-si permite sa fie antisocial cu publicul (stim noi cine-si permite orice) pentru ca ce-a lalait el acolo nu suna atat de extraordinar.
Si-a urcat si Slayer pe scena si nu mi-a venit a crede. Au cantat cele mai bune melodii. Instrumentele s-au potrivit atat de bine si suna totul atat de frumos... Si-a inceput Tom sa cante. Cu vocea. Ori e afon, ori au fost probleme cu sonorizarea la microfoane. Brusc, totul nu mai parea atat de impresionant. Dar i-am vazut si sunt multumita.
Metallica nu cred ca mai are nevoie de alte cuvinte desi concertul lor nu a fost cel mai bun din cadrul festivalului. Ei ar trebui sa realizeze ca nu mai sunt ce-au fost. Ultimele doua albume sunt penibile si numai alea vechi mai fac furori. Oricum eu ma bucur ca inca se mai tin de concerte pentru ca se vede ca au experienta si ca le place sa vada 40 000 de perechi de maini in aer.

Ziua 3

M-am simtit usor dezorientata. O fi fost si oboseala acumulata si faptul ca nu-mi dadeam seama daca erau multi oameni acolo sau nu.... n-o sa stiu niciodata. De fapt, era din cauza soarelui care a ars pana cand s-a ascuns dupa scena. "Sa te penetrez, zeule Ra!"
Luna Amara au fost faini. Au cantat piesele lor bune, nu labareala gen "Rosu aprins". Totusi, nu cred ca as plati sa vad un concert numai cu ei.
Anathema au fost atat de naspa... Nu stiu daca s-au grabit sa prinda finalul meciului sau sunt ei naspa in general dar m-au deprimat tare.
In privinta Stone Sour-ului am avut asteptari destul de mici dar am reusit sa-i suport fara prea multe comentarii.
Alice In Chains s-au descurcat foarte bine, au intretinut atmosfera si au descoperit o gramada de fani la noi.
Se vede ca devin din ce in ce mai nerabdatoare, nu?
Daca Metallica sunt zei, Rammstein ce sunt?
Niciodata n-am simtit atat de mult respect pentru o trupa de muzica. Rar m-au trecut fiori in timpul unui concert. Nemtii astia pot depasi orice si pe oricine. Nu au interactionat cu publicul aproape deloc si totusi toti eram intr-o stare de extaz extrem. Lasand la o parte scenografia care-ti ia ochii si trucurile lor cu focul si cu artificiile, muzica lor instiga. La ce vrea fiecare. Nu cred ca voi mai vedea vreodata un spectacol mai bun sau macar la fel... decat daca-i prind tot pe ei.

Aia cu mancare si bautura au facut miliarde in 3 zile. Sper sa le ramana ceva in gat.

3 comments:

  1. asa, data viitoare cand treci pe-aciulea da un semn pe mail...telefon...porumbei and shit.
    APRIGO! :D
    Mi-a placut rau Metallica. Ah, dar stii asta.
    Da, aia cu mancare si bautura...da. Dar si platesc miliarde ca sa fie prezenti acolo. Deci e o.k.
    I have a proposition for you, btw! O sa o primesti pe mail.
    :D
    :D:D
    .

    ReplyDelete
  2. Rachete de semnalizare. Dar trebuie sa alegem o culoare ca sa nu le confundam cu celelalte.

    Metallica prea incep sa se simta ca la mama acasa cand vin la noi.

    Cand primesc ce?

    ReplyDelete
  3. kkt, da-mi un mail cu....adresa-ti de mail. mi-e lene sa o ...caut. :D thanx! do it FAST! daca esti in fata computerului...ACUM!
    Altfel...
    o sa...ARZI!
    !!
    o sa te TRAZNEASCA!
    O sa-ti...cada!
    Pe bune, nu glumesc!
    Nu sterge mesajul asta sau...nu (o sa mai) ai inimia!
    !!
    .

    ReplyDelete