Friday, September 10

Mica scenetă de strâmtoare

Personaje:
Frank
O sticlă de bourbon

Decor:
Un scaun și o masă pe care este așezată maiestuos, bineînțeles, sticla de bourbon.

Frank (așezat pe scaun, ușor dezgustat): Ce ar trebui să fac cu tine? Nu te pot gusta pentru că ești odios. Nici măcar nu-ți pot deschide capacul pentru că miroși oribil de ieftin. Culoarea ta gălbuie îmi provoacă greață și cred că pot auzi cum crestezi sticla cu moleculele tale acide. Așadar, din ce motiv te afli aici?
Sticla: ...
Frank (schimbându-și poziția): Desigur, nu mă aștept să-mi răspunzi. Un mic indiciu ar fi de ajuns. Să zicem cu privire la cel care te-a lăsat aici...? Sunt sigur că îți duce lipsa. Cine știe ce țăran alcoolic domesticit de violență te-a înhățat pentru o seară și te-a uitat aici. Când va ajunge acasă îți va duce lipsa atât de mult... doar ești singura lui consolare după o zi de muncă.
Sticla: ...
Frank (ridicându-se de pe scaun): Totuși, mi se pare imposibil. Nimeni n-a mai trecut prin cușca asta de când sunt eu aici. A, am înțeles. Te joci cu mine, nu? Crezi că dacă îmi afișezi acest exemplar de băutură proastă o să regret tot ce-am spus? Îți place să mă subminezi. Să-mi arăți cine e șeful. (mai cu nervozitate) Ei bine, vreau să ții minte faptul că eu am fost singurul fără niciun interes. Nu pot să-ți trăiesc viața și, sincer, nici n-aș vrea. Ai acționat ca o amețită și te-ai încurcat în niște fire care puteau să nu existe dacă tăceai din gură. Nu te condamn pentru acei doi ani. Dimpotrivă, îi consider necesari. Uite cu câtă forță te-ai ales! (țipând) Păcat că tu te-ai obișnuit așa, sensibilă și te aștepți la ce-i mai rău chiar dacă știi prea bine că nu-i nimic, la dracu'! În curând vei realiza că am dreptate și-mi vei da drumul. Știi ce? N-o să-mi pese. Cu prima ocazie o să mă car departe de tine și de aberațiile tale! (scaunul cade)
Sticla: ...

No comments:

Post a Comment